lördag, januari 19, 2008

Vi turas om

Den här veckan turas vi om att vara sjuka.
Jag blev dålig i måndags och var hemma tisdag, onsdag och torsdag. Snorade, hostade, hade huvudvärk och var allmänt utslagen. Jag var inte tillräckligt frisk för att gå till jobbet, men inte tillräckligt sjuk för att ligga nedbäddad.
På fredag morgon var jag i tillräckligt bra skick för att ta mig till jobbet. Det gick bra, men jag bra riktigt sliten när jag kom hem.

Jonas kände sig inte alls i form i torsdags, men han hängde i ändå. På fredag morgon inåg han själv att han var sjuk och var tvungen att stanna hemma. Det gjorde han rätt i, på kvällen var han om möjligt ännu sämre.

Katter och hundar har verkligen gillat oss den här veckan, speciellt katterna. De har tagit till sin uppgift att vara nära oss och hålla oss varma. Eller om de möjligen gjort det för sin egen skull?

Den här helgen handlar alltså om återhämtning....
Medan resterna av stormen drar förbi ute.

Inga kommentarer: