måndag, augusti 22, 2005

Aktuellt fokus

För närvarande är alla sikten inställda på 13 september, dvs dagen då vi flyger till Orlando. Det mesta vi gör och pratar om har mer eller direkt koppling till våra tre veckor på Walt Disney World. Vissa delar av resan och vistelsen är nog uppe till ventilation dagligen, kanske till och med flera gånger dagligen.
Men hur mycket vi än planerar och funderar så vet jag att vi kommer att bli överraskade. Det är nämligen så stort och annorlunda att ingen planering i världen kan ta bort den effekten. Vi kommer att stå där med uppspärrade ögon, tappade hakor och saliga leenden.
Men jag tror att det är just planeringen som gör det möjligt för oss att kunna improvisera och utnyttja de tillfällen som dyker upp. Om man inte har en aning om vad man ger sig in i så är risken stor att man drunknar i intryck och då blir det inte mycket till upplevelse.

Vi har väl läst 10-15 böcker om WDW skulle jag tro. Och varit inne på ett flertal sajter med information och diskussioner om WDW. Men det är bara att inse att man kan inte komma ihåg alla detaljer. Varje gång jag bläddrar i någon av böckerna hittar jag något nytt som verkar intressant. (Nu senast fastnade jag i en beskrivning av de olika trädgårdarna i World Showcase.)

Snart kommer jag väl att börja bli nervös för att något av det praktiska inte ska fungera, t ex att det blir en kraftig försening på flyget. Det är så typiskt mig att tänka på sådant......

Inga kommentarer: